جمعه, 31 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۰:۱۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 288
  • کد خبر : ۲۸۰۷۵
كشاورزی پایدار، فعالیت های نوآورانه و فناورانه و تحول در بخش كشاورزی تنها با ورود جوانان به این بخش امكان پذیر است

 کشاورزی پایدار، فعالیت های نوآورانه و فناورانه و تحول در بخش کشاورزی تنها با ورود جوانان به این بخش امکان پذیر است

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاون آموزش و ترویج سازمان تات و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به همراه دو هنرجو از هنرستان های وابسته جهادکشاورزی، از استان های فارس و قم در رشته کشاورزی و دامپروری و رشته گیاهان دارویی و کشت زعفران در برنامه امروز 20 اسفند صبح بخیر ایران - شبکه یک سیما حضور پیدا کردند.

عطاءالله ابراهیمی در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه، رفتن به سمت کشاورزی پایدار، فعالیت های نوآورانه و فناورانه، تحول در بخش کشاورزی، امنیت و اقتدار غذایی تنها با ورود جوانان به این بخش امکان پذیر است، افزود: در حال حاضر 5 میلیون بهره بردار کشاورزی داریم کنه میانگین هرم سنی آنها 53 سال است و تزریق نیروی جوان به این بخش از الزامات است.  

3.png

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی درخصوص رشته های تخصصی کشاورزی که در هنرستان های مربوطه تدریس می شود، گفت: رشته های کشاورزی هنرستان ها با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای کشور، استانداردسازی شده و بر اساس آمایش سرزمین و پتانسیل هر منطقه برنامه ریزی شده است از پرورش میگو در جنوب تا مرکبات در شمال کشور؛ در حال حاضر 102 هنرستان کشاورزی توسط وزارت آموزش و پرورش و 42 هنرستان وابسته جهادکشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نوع دیگری از این هنرستان ها به شکل بر ون سپاری هستند، به این معنی که دروس تخصصی این هنرستان ها بر عهده وزارت جهادکشاورزی است.

ابراهیمی با اشاره به استقبال خوبی که در سال های اخیر به دلیل هدفمند بودن این هنرستان ها شده است، گفت: تا سال 1399 ما تنها 2 هنرستان وابسته جهادکشاورزی داشتیم که در دو سال اخیر به 42 هنرستان افزایش یافته و 2200 هنرجو که اکثر آنها روستا زاده و کشاورز زاده هستند، در این هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تات، با بیان اینکه رویکرد ما در هنرستان ها، مهارت آموزی  است، اظهار داشت: با طرح هایی همچون آموزش همراه با تولید و طرح هدایت تحصیلی و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات برای اشتغال بعد از فارغ التحصیلی، به دنبال آن هستیم تا جذب جوانان به همراه امیدبخشی به رشته های کشاورزی که تضمین کننده امنیت و اقتدار غذایی کشور هستند، روز به روز افزایش دهیم.

47.png

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به طور منسجم و هدفمند با تولید تحقیقات مسأله محور و به دنبال آن آموزش و ترویج دانش و یافته های تحقیقاتی در روستاها، به سمت تأثیرگذاری بر روی سفره کشاورزان و حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان پیش می رود.

دو هنرجویی که در این برنامه تلویزیونی حضور داشتند، ضمن بیان خواسته های خود، از هدفدار بودن در این رشته ها صحبت کردند و گفتند: در حین تحصیل و در آینده بسیار نزدیک بعد از فارغ التحصیلی، با افقی که پیش رو داریم، به عنوان تولیدکننده بخش کشاورزی فعالیت خواهیم نمود.

9.png

5.png

8.png

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0