جمعه, 10 فروردين 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 378
  • کد خبر : ۲۸۰۹۲
اجرای سومین كاروان ترویج الگوی كشت ملی محصولات زراعی در جنوب كرمان

اجرای سومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در جنوب کرمان

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی،  سومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی‌جنوب کرمان و همچنین با حضور مسئولان، محققان، کارشناسان مراکز جهادکشاورزی، کارشناسان بیمه کشاورزی، بهره برداران و فعالین عرصه کشاورزی از روز یکشنبه ۲۱ اسفند لغایت سه شنبه ۲۳ اسفند به مدت سه روز در جنوب کرمان برگزار شد.


photo3829441589.jpg

 

در این کاروان تخصصی، برنامه ها و روش ها و مدل های مختلف ترویجی، ارتباطی به منظور تبیین و تشویق کشاورزان به سمت اجرایی شدن الگوی کشت محصولات زراعی، توسط کارشناسان و محققان اجرا شد.

 

سومین کاروان  ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی به طور همزمان در ۷ شهرستان  و ۳۱ مرکز جهاد کشاورزی در حال اجرا است که در  هر مرکز متوسط  بین ۵۰ تا ۶۰ نفر بهره بردار حضور داشتند.

گفتنی است ۵ تا از مراکز به صورت آنلاین با شبکه ملی برکت ارتباط مستقیم برقرار کردند. در این برنامه ملی، محققان ، کارشناسان مراکز  پهنه و صندوق بیمه کشاورزی همراه با مسوولان ارشد در کنار بهره برداران  حضور فعال داشتند.

 

اهداف عمده این کاروان،  تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در الگوی کشت محصولات زراعی، مسئله یابی و پاسخ به سؤالات فنی کشاورزان  و ارائه راهکارها و معرفی دانش و فناوری های جدید است که در مزارع کشاورزی تحت کشت محصولات زراعی منطقه جنوب استان کرمان در 221 پهنه تولیدی،  31 مرکز جهاد کشاورزی دهستان و 7 شهرستان اجرا شد.

بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده‌، حدود 2734 نفرروز از کشاورزان منطقه جنوب استان کرمان از طریق یکی از روشهای گروهی) روز مزرعه، روز انتقال یافته ،دوره، بازدید و کارگاه های ترویجی، واحد نمایشی و ...( یا ارتباطات چهره به چهره از خدمات متنوع آموزشی – ترویجی ،بهره مند شدند.

photo3837018663.jpg

photo3829442634.jpg

photo3829920976.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0