جمعه, 14 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۶:۱۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 80
  • کد خبر : ۳۰۹۶۶
معاون پژوهش و فناوری سازمان تات؛
پژوهشگر مروجان ارشد طلایه‌داران انتقال فناوری‌های نرم
حسین جعفری معاون پژوهشی و فناوری سازمان تات طی سخنان خود در نخستین روز از همایش ملی پژوهشگر مروجان ارشد وزارت جهاد کشاورزی، از پژوهشگر مروجان ارشد به عنوان طلایه داران انتقال فناوری های نرم یاد کرد.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تات بیان کرد: سازمان تات دو ماموریت بزرگ دارد که بایستی در تمام ارکان آن تسری داده شود؛  اول افزایش بهره وری که به طور مستقیم از سوی مقام عالی وزارت به سازمان تات محول شده است، بنابراین ابتدا بایدخودمان در تمامی زیرمجموعه سازمان بهره‌ور باشیم تا بتوانیم در بهره‌وری بخش کشاورزی راهگشا و اثربخش باشیم. ماموریت دوم دانش‌ بنیان کردن بخش کشاورزی است که این مهم با خلق دانش، انتقال دانش و نفوذ در عرصه، ایجاد توانمندی و در نهایت خلق ثروت امکانپذیر خواهد بود؛ موارد مذکور حلقه های یک زنجیر و چرخه بوده و در راستای یکدیگر هستند.

حسین جعفری ادامه داد: در سازمان تات خوشبختانه با سه بخش تحقیقات، آموزش و ترویج این چرخه و زنجیره کامل است؛ البته موضوعی که نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در سایر بخش‌ها نیز صادق است این است که در بخش تحقیقات و پژوهش، مشکلات کمتری وجود دارد و حلقه مورد بحث غالبا حلقه دوم یعنی انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی است که چگونه و با چه روشی می توان دانش را وارد زنجیره تولید کرد.

معاون سازمان تات گفت: مطالعات و تجربه نشان داده است، مدل های بسیاری برای ترویج و انتقال دانش به عرصه وجود دارد که معمولا مدل هایی که در دل یک ساختار هستند عملکرد مطلوب تری داشته اند. بدین معنا که محققین در کنار تحقیقات، کار انتقال یافته‌های تحقیقاتی را نیز انجام دهند تا نتایج تحقیقات با بهترین فرم و شکل به بخش ترویج و عرصه برسد. بنابراین پژوهشگر مروج ارشد بایستی پا به پای کشاورز باشد تا به نتایج مطلوب و مدنظر دست یابیم.

جعفری در در پایان سخنان خود اظهار کرد: انتقال فناوری ها به دو بخش فناوری های سخت و نرم تقسیم می شود که پژوهشگر مروجان ارشد طلایه‌داران انتقال فناوری‌های نرم هستند. در سازمان تات نیز به منظور ایجاد انگیزه و دیده شدن زحمات پژوهشگر مروجان ارشد، ظرفیت خوبی در آیین‌نامه‌های ترفیع، ارتقاء و تشویقی خوبی در نظر تهیه، تنظیم و تصویب شده است.

گفتنی است پس از ایراد سخنرانی جعفری، توریج ولی‌نسب رئیس هیئت ممیزه و هیئت‌های امنای سازمان در خصوص جزئیات آیین نامه‌های فوق الذکر توضیحاتی را ارایه داد. 
(ن.م)

برای دریافت اخبار موسسه در کانال ایتا کلیک کنید

جعفری همایش.jpg

ولی نسب همایش.jpg

جمعیت همایش.jpg

 

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0