جمعه, 14 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۹:۳۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 49
  • کد خبر : ۳۰۹۶۸
مریم طهماسبی مشاور وزیر خبر داد:
اعتبار برای راه اندازی مكان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان تصویب شد
مریم طهماسبی مشاور وزیر با اشاره به سفر انسیه خزعلی به استان سمنان گفت:۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه هایی نیز با وزارت کار منعقد و تاکید شد ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد .

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از دستاوردهای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری ونمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان درخانه تاریخی سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد:با پیگیری های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق های خرد اشتغال زنان خانه دار گفت : در گذشته مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت که در سال‌جاری تاکید شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: برای بحث صادرات در حال رایزنی هستیم ودر بخش مجازی، پلتفرم هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

گفتنی است در ادامه معاون رئیس جمهور و هیات همراه از گلخانه های کوچک مقیاس زنان روستایی نیز بازدید کردند.

1.jpg

171344203373884900.jpg

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0