جمعه, 14 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۳:۵۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 43
  • کد خبر : ۳۰۹۷۷
محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات:
ضرورت ایجاد زیرساخت دیجیتال در حوزه كشاورزی كاربردی
محمد مهدی قاسمی دردومین نشست مشترک مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی با سازمان هواشناسی کشور گفت: ایجاد زیرساخت دیجیتال با هدف ارائه توصیه‌های کاربردی کشاورزی مبنی بر تسهیم اطلاعات هواشناسی با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی نظیر تنوع محصولات در اکوسیستم‌های مختلف کشاورزی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات در این جلسه با تأکید بر وظیفه‌مندی حاکمیت از جمله وزارت جهاد کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری تولید و کاهش مخاطرات سد راه بهره‌برداران این حوزه، همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های قانونی و سوابق اجرایی ارزنده، خواستار همکاری هر چه بیشتر سازمان هواشناسی در ارائه خدمات مرتبط با پیش‌بینی شرایط جوی و گزارشات اختصاصی هواشناسی کشاورزی از طریق برنامه تلویزیونی رویش شد.

معاون سازمان هواشناسی کشورضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها وارائه گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی کشاورزی روزآمد در برنامه رویش، به ضرورت آگاه‌سازی بهره‌برداران نسبت به اهمیت رعایت توصیه‌های هواشناسی کشاورزی بر اساس نوع کشت غالب و شرایط فنولوژی گیاه در اکوسیستم‌های کشاورزی در سطح کشور تأکید کرد.

 سرپرست دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی نیز ضمن اذعان به اهمیت کاربست اطلاعات دقیق هواشناسی در مسیر توسعه کشاورزی دانش‌بنیان و ارتقای بهره‌وری تولید در این بخش و جهت هر گونه همکاری لازم اعلام آمادگی کرد.

عرفان علی میرزایی ترویج فرهنگ استفاده از داده‌ها و اطلاعات هواشناسی در میان جوامع بهره‌بردار را یکی از اهداف و زمینه‌های همکاری مشترک میان دو دستگاه برشمرد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور محمد مهدی قاسمی رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمدی معاون فنی و عملیاتی سازمان هواشناسی کشور؛ علی‌میرزایی سرپرست دفتر شبکه دانش و رسانه‌های ترویجی واعضای هیأت علمی و کارشناسان اجرایی دستگاه‌های یاد شده برگزار شد، همچنین تاکید شد جلسات آینده در سطح معاونان و کارشناسان به منظور عملیاتی‌نمودن تصمیمات اتخاذ شده با رعایت قید فوریت زمانی تداوم یابد.


برای دریافت اخبار در کانال ایتا کلیک کنید

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0