يکشنبه, 18 شهريور 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۰:۲۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ 
  • کد خبر : ۳۱۶۲۳
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اثرات مخرب زیست محیطی بقایای به جامانده از كشت های زیرپلاستیك
با توجه به اثرات مخرب زیست محیطی بقایای به جامانده از کشت های زیرپلاستیک باید بهره برداران به مضرات این موضوع از جمله آلودگی خاک. کاهش جذب مواد غذایی و آب در خاک آشنا شوند

 به گزارش مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سیستان و بلوچستان با  همکاری  مشترک اداره ترویج جهاد کشاورزی . ادارات محیط زیست و منابع طبیعی  و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سیستان این کارگاه آموزشی ترویجی در روستای کامخان بریچی شهرستان هیرمند برگزار شد.

مدرس دوره ضمن اشاره به افزایش استفاده از پلاستیک در کشت محصولات جالیزی  به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده بدلیل عدم جمع آوری بقایای پلاستیک جامانده از سطح مزارع توضیحاتی ارائه نمود.

وی در ادامه به مضرات شایع وجود مواد  پلاستیک در مزارع که میتواند  باعث اختلال در سلامت خاک، روند رشد گیاهان و میزان انتقال آب به خاک باشد مطالبی بیان کرد.

 گفتنی است در این برنامه آموزشی ناروئی رئیس و گنجعلی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سیستان، کارشناسان ادارات منابع طبیعی و محیط زیست، مسئول ترویج شهرستان، مسئول تولیدات گیاهی شهرستان، کارشناسان پهنه، کارشناسان ناظر و  جمعی از کشاورزان و بهره برداران  منطقه حضور داشتند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0